Darmowy kurs dziennikarstwa danych już 19 maja 2014

European Journalism Center wyznaczyło datę rozpoczęcia kursu “Doing Journalism with Data: First Steps, Skills and Tools”. Darmowy internetowy kurs dziennikarstwa danych rozpocznie się 19 maja 2014 roku. Oto szczegóły projektu.

Kurs “Doing Journalism with Data (…)” daje możliwość nauki dziennikarstwa opartego na danych od najlepszych. Szkolenie podzielono na pięć części. Każdą z nich poprowadzi inny, znany wykładowca, a dodatkową radą będą służyć doświadczeni dziennikarze z takich tytułów jak choćby “The New York Times” czy “Zeit Online”. Na kursie nauczymy się analizy i obróbki danych, szukania w nich ukrytych historii, wizualizacji i wielu innych rzeczy, niezbędnych przy pracy nad materiałami z dziedziny dziennikarstwa danych.

Moduł I: Dziennikarstwo danych w newsroomie
Moduł II: Znajdowanie danych wzbogacających historie
Moduł III: Zrozumienie danych I: Odkrywanie pomysłów na historie podczas analizy danych
Moduł IV: Zrozumienie danych II: Obchodzenie się z brudnymi danymi
Moduł V: Opowiadanie historii poprzez wizualizacje

DATA ROZPOCZĘCIA KURSU: 19 maja 2014,
JĘZYK: angielski,
WYMAGANIA: komputer z dostępem do internetu; zarejestrowanie się jako uczestnik kursu (link),
MOGĄ SIĘ PRZYDAĆ: podstawowy warsztat dziennikarski; znajomość obsługi komputera; znajomość arkuszy kalkulacyjnych.

4 komentarze

  1. Sorki, ze pytam ale czy ty jakos zarabiasz na tej stronie? odwiedza ta strone regularnie i widze, ze duzo sie tu dzieje. zastanawia mnie jak to mozliwe, ze znajdujesz na to wszystko czas. Mam nadzieje, ze ten blog nie przestanie funkcjonowac jak wiele innych, ktore odwiedzialem. a na kurs wlasnie sie zarejstrowalem. 🙂
    Pytam bo sam prowadze blog i szukam przepisu na sukces. 😉

  2. @hakunamatata zadal/zadała dobre pytanie. Sam tez prowadzę bloga i zastanawia mnie czy warto poświecać czas na jego rozwój.

    • Zawsze warto poświęcać czas na coś, co sprawia nam radość i satysfakcję. Nigdy nie byłem za tym, żeby zakładać bloga z nadzieją, a nawet przekonaniem, że będziemy na nim zarabiać – pisać cokolwiek, oby zarabiać. Takie podejście jest – moim zdaniem – błędne i tak prowadzony blog nigdy nie będzie interesujący z punktu widzenia Czytelnika.
      Na DataBlogu nie zarobiłem na razie ani złotówki, ale nie powstał po to, by przynosić mi dochód – chciałem po prostu (i wciąż chcę) promować dziennikarstwo danych, a może nawet poprawiać jakość dziennikarstwa w Polsce. Jestem idealistą – takim się nie płaci.:) Mam czas na rozwój tej strony, bo chce mi się aktualizować jej treść, uczyć się nowych rzeczy i o tym pisać.
      Nie wykluczam, że kiedyś na DataBlogu pojawią się reklamy, ale na pewno zadbam o to, by nie były one męczące dla Czytelników. Wolałbym jednak pozyskać środkami innymi kanałami (oczywiście legalnymi ;P), o co już się staram. Rozwój wymaga czasu, a co za tym idzie – również pieniędzy. Nie sądziłem, że statystyki DataBloga będą rosły w takim tempie. Myślałem, że wszystko zatrzyma się na kilkudziesięciu użytkownikach miesięcznie. Tymczasem marzec był znów rekordowy (szczegóły jutro). Właśnie dlatego chcę zainwestować, by sprofesjonalizować DB. By zainwestować, muszę pozyskać fundusze. Trzymajcie kciuki, by się udało.;)
      Pamiętajcie jednak, że by zacząć zarabiać na blogu, trzeba poświęcić mnóóóóóóóstwo czasu i pracy, trzeba mieć sporą wiedzę, a i małe inwestycje mogą się przydać. By móc traktować bloga jako jedyne źródło dochodu, trzeba mięć naprawdę mnóstwo szczęścia, wiedzy, czasu (pieniądze na SEO, etc. też się przydadzą). Powodzenia, Panowie.:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *