Nie róbcie zwyczajnych infografik. Takich jest wiele. Poznajcie 8 kroków do wyjątkowych wizualizacji.
Jesteśmy wręcz pewni, że jeśli tworzyliście kiedyś infografikę, w Waszych głowach pojawiało się pytanie: Czy to przypadkiem nie będzie kolejna, zwyczajna infografika? Jak do tego nie dopuścić?
Najpierw zastanówmy się, czym tak naprawdę jest “zwyczajna infografika”, skupiając się na jej trzech głównych składowych:
Treść
– Infografika przedstawia starzejący się kontent.
– Infografika nie odpowiada na pytania odbiorców, nie dostarcza im rozwiązania.
Prezentacja faktów i danych
– Nieodpowiednio dobrane dane, które nie pomagają w narracji.
– Nie ma odniesień do prezentowanych danych.
– Fakty nie są dokładne albo intrygujące.
Projekt
– Złe dobranie kolorów, zdjęć, tematów i liczb.
– Infografika zawiera sam tekst; bez zdjęć.
– Infografika zawiera same grafiki i wykresy; bez tekstu.
Teraz wiemy już, co sprawia, że w sieci nie brakuje zwyczajnych infografik. Ta powyższa przedstawia kilka porad, jak stworzyć infografikę, którą odbiorcy skomentują krótko: -To nie jest zwyczajna infografika!
Wpis pochodzi ze strony Piktochart.com. Jego kopiowanie bez pisemnej zgody jest zabronione.