Polska jak USA, Rosja jak Pakistan

Według najnowszego raportu Reputation Institute Polska cieszy się reputacją bardzo zbliżoną do Stanów Zjednoczonych.

PAMIĘTAJ: Wszystkie materiały (artykuły, grafiki i wizualizacje), umieszczane na Datablog.pl i KtoRzadzi.pl, mogą być kopiowane i publikowane bez zgody autorów. Jedynym warunkiem jest podanie źródła materiału.

Reputation Institute kolejny raz zbadał, jaką reputacją cieszą się wybrane kraje świata. O opinie na temat 55 krajów o największym PKB poproszono 48 tys. ankietowanych z państw wchodzących w skład G8. Polska, choć lepiej oceniona niż przed rokiem, wciąż zajmuje 23. miejsce w rankingu.

Na Country RepTrak – bo tak nazywa się wskaźnik – wpływa wiele czynników, wśród których znajdują się m.in.: piękno krajobrazu, bezpieczeństwo, kwestie ekonomiczne i społeczne, otwartość na turystów, jakość produktów i usług oraz otwartość obywateli. Wszystkie czynniki podzielono na trzy kategorie: stopień zaawansowania ekonomicznego, atrakcyjność środowiska (w rozumieniu i dosłownym, i m.in. społecznym) i skuteczność rządu. Oceny czynników subiektywnych miały mniejsze znaczenie w ogólnej nocie od ocen czynników obiektywnych. Jak wypadła Polska na tle 55 krajów o największym PKB na świecie?

[big]ranking reputacji[/big]

Polska – podobnie jak przed rokiem – zajęła 23. miejsce. W tegorocznej edycji badania udało nam się jednak podnieść ogólną notę (z 55,4 do 56,8 pkt) i wyprzedzić Czechy. Z roku na rok radzimy sobie coraz lepiej – jeszcze w 2011 r. znajdowaliśmy się na 26. pozycji. Wciąż jednak ocena Polski stawia ją w gronie krajów o słabej reputacji.

Wśród czynników, które pozytywnie wpływają na ogólną ocenę reputacji Polski, znajdziemy m.in. atrakcyjność turystyczną, przyjazność mieszkańców i wkład w globalną kulturę. Najniżej oceniano rozpoznawalność polskich marek, rozwój technologiczny oraz transparentność i poziom korupcji.

Najlepsze wizualizacje z całego świata znajdziecie na naszym profilu na Facebooku.

Źródło danych: Reputation Institute

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *