Data BlogInfografikaKurs DataBloga

Czego potrzebujesz do tworzenia infografik? Cz. I – temat

Oto lista narzędzi pomocnych przy tworzeniu infografik. W sumie poznacie ich prawie 50. W części pierwszej zajmujemy się szukaniem tematu i researchem.

„Człowiek to zwierzę używające narzędzi. Bez nich jest niczym. Z nimi jest wszystkim” – Thomas Carlyle.

Tworzenie infografik w zwykłym edytorze, bez znajomości nowoczesnych rozwiązań, nie jest już wystarczające. Rynek potrzebuje infografik ciekawych, a zleceniodawcy są niecierpliwi. Na razie wybaczają wiele błędów, ale powoli stają się coraz bardziej wymagający. A konkurencja nie śpi. Chyba nie chcesz pozostać za jej plecami? Żeby tak się nie stało, musisz usprawnić swoją pracę. Jak zrobić to najprościej, najwygodniej i najszybciej?

W internecie dostępnych jest mnóstwo narzędzi, które zoptymalizują każdy etap powstawania infografik – szukanie tematu, pozyskiwanie danych, tworzenie projektu, promowanie infografiki, etc. W poradniku tym poznacie je wszystkie. Zacznijmy od początku.

Poszukiwanie tematu i research

Poszukiwanie tematu to fundament infografiki. Jeśli nasz – choćby nawet najpiękniejszy – dom (infografikę), postawimy na wadliwych fundamentach (temacie), wszystko runie, pozostawiając skazę na naszej reputacji. Dlatego do tego etapu warto się przyłożyć. Pomogą Wam w tym te programy:

1) Buzzsumo – chcecie wiedzieć, co w socialu piszczy? To narzędzie odpowie na to pytanie.

buzzsumo

2) Feedly – to agregator newsów, który pozwala zapisywać i dowolnie organizować interesujące Was tematy.

feedly

3) Instapaper – dla tych, którzy chcą wrócić do czytanego artykułu w trybie offline. Instapaper pozwala na wyszczególnianie interesujących nas fragmentów materiału tak, byśmy już na pierwszy rzut oka wiedzieli, co jest w nim najważniejsze.

instapaper

4) Pocket – ma to samo przeznaczenie co Instapaper. Użyjcie tego programu, który bardziej przypadnie Wam do gustu.

pocket

5) Prismatic – to chyba najlepsze narzędzie do poszukiwania tematów. Znajdziecie tu wszystko to, co Was interesuje.

prismatic

6) Digg – tego narzędzia chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Globalny Wykop dostarcza ogromu mniej lub bardziej przydatnych informacji. Warto obserwować, co cieszy się największym zainteresowaniem internautów, a wyciągnięte wnioski przekładać na dobierane tematy.

digg

7) Fre.sh – to lista 50 najpopularniejszych materiałów w sieci. Lista jest stale aktualizowana, więc możecie mieć pewność, że macie do czynienia z najświeższymi informacjami.

fre.sh

8) Google Trends – jedno z wielu przydatnych narzędzi udostępnianych przez Google’a. Trends powie Wam, czego internauci szukają w sieci, a dokładnie to, co wpisują w pole wyszukiwarki. Wielu kwestionuje dokładność tego narzędzia, ale ogólne trendy w wyszukiwaniach można uznawać za rzetelne.

google trends

9) Evernote – to dobre miejsce do rozpoczęcia procesu tworzenia infografiki. W Evernote zapiszecie wszystkie artykuły, które Was interesują, dodacie do nich opisy, zdjęcia i wiele innych. Możecie też podzielić się treściami ze znajomymi i poprosić ich o pomoc.

evernote

Pomocne? Może przyda się też Waszym znajomym. Podzielcie się tym postem na Facebooku, Twitterze, Google+ lub LinkedIn.

Część wpisu pochodzi ze strony Piktochart.com. Jego kopiowanie bez pisemnej zgody jest zabronione.
Autor: Shuan Thing

Źródło: Piktochart